توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار

Business development‎

توسعه کسب‌ و کار یا دپارتمان گسترش سازمان، زیرمجموعه ای از حوزه‌های کسب‌ وکار، تجارت و نظریه سازمانی است. که هدف آن ایجاد ارزش بلند مدت برای یک سازمان، از طریق مشتریان، بازار و ارتباطات فردی می‌باشد. که مستلزم فرایندهایی برای توسعه و پیاده‌سازی فرصت‌های رشد در داخل و بین سازمان‌ها است. توسعه کسب‌ وکار شامل کلیه برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها، فرایندها و اقداماتی است، که در راستای ایجاد و پیاده‌سازی فرصت‌های رشد یک سازمان لازم می‌باشند.

پیشنهاد می گردد مقاله توسعه فردی را نیز مطالعه نمائید

هدف از توسعه کسب و کار

هدف از توسعه کسب‌ وکار خلق ارزش بلند مدت و پایدار برای یک کسب‌وکار و مشتریان آن می‌باشد. در عمل مفهوم توسعه کسب‌وکار، کلیه فعالیت‌های راهبردی و عملیاتی را شامل می شود. که از مرحله:

  1. شکل‌گیری یک ایده،
  2. تا راه اندازی کسب‌ وکار جدید،
  3. یا گسترش کسب‌ وکار موجود
  4. و حرکت آن در مسیر موفقیت،
  5. درآمد زایی و ارزش آفرینی را در بر می‌گیرد.
توسعه کسب و کار
توسعه کسب و کار

به زبان ساده، توسعه کسب و کار را می‌توان مجموعه ای از ایده ها، ابتکارات و فعالیت هایی دانست که برای بهتر شدن یک کسب و کار وجود دارد. این امر شامل افزایش درآمد، رشد از نظر گسترش، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و تصمیم گیری درباره‌ی استراتژی های کسب و کار است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر شما به راحتی می توانید با متخصصان ما در تماس باشید.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *