توسعه فردی, مقالات

نقش تمرین چرخ زندگی در رشد شخصی

تمرین چرخ زندگی

نقش تمرین چرخ زندگی در رشد فردی، در ادامه مباحث مربوط به توسعه فردی می باشد. و پیشنهاد ما به شما مطالعه مطالب قبلی رشد فردی نیز می باشد.

با هم تمرین چرخ زندگی را انجام دهیم و نگاهی گذرا به بخش های مختلف زندگی خود بیاندازیم. و ببینیم کدام یک از بخش های زندگی به توجه ویژه نیاز دارد. یا کدام بخش به مراقبت بیشتری احتیاج دارد.

نقش چرخ زندگی در رشد فردی

ابعاد چرخ زندگی

می توان زندگی را از ابعاد مختلف بررسی کرد؛ به عبارتی زندگی ابعاد مختلف دارد. ابعاد زندگی شامل کار و درآمد مالی، عشق، خانواده، سلامتی، تفریح و سرگرمی، یادگیری و رشد، معنویت و دوستان و ارتباطات می باشد.رشد متوازن ابعاد زندگی باعث میشه چرخ زندگی روان بچرخه و شما راحت و سریع به اهداف و توسعه فردی و جمعی برسید.

وجوه فوق الذکر پیشنهاد گروه gtalovers می باشد. شما می توانید چرخ زندگی مخصوص به خودتان را داشته باشید و موارد دیگری که در بالا ذکر نشده به چرخ زندگی تان اضافه و یا کم کنید.

عنوان و اسامی ابعاد چرخ زندگی زیاد مهم نیست، مهم امتیازاتی است که شما به آن ابعاد می دهید و امتیاز کدام بخش از زندگی تان بیشتر یا کمتر از بقیه است. ما امتیاز بخش های مختلف زندگی و تناسب بین آنها با یکدیگر را بررسی می کنیم. شما برای ارزیابی و سنجش چرخ زندگی تان به هر بخش امتیاز بین 1 تا 10 را بدهید. امتیاز هر کدام از ابعاد که زیاد باشد نشان دهنده موقعیت مناسب شما در آن در بخش زنگی تان می باشد. بلعکس امتیاز کم، نشان دهنده موقعیت نامناسب یا ضعیف در آن بخش می باشید.

تمرین چرخ زندگی

  • سعی کنید برای خود یک چرخ زندگی بکشید و به خودتان از نمره 0 تا ۱۰ در هرمورد امتیاز دهید.
  • مواردی که در آن‌ها نمره کمی به خودتان داده اید را یادداشت کنید و از سه تا از کم‌ترین امتیاز ها را انتخاب کنید.
  • برای هر کدام از آنها 1هدف مشخص تعیین کنید. هدف‌هایی تعیین کنید که بتوانید آن‌ها را انجام دهید. برای انجام اهداف زمان تعیین کنید و زمانی را مشخص کنید که از پس آن‌ها در آن زمان بر بیایید.
  • سعی کنید آن اهداف را به کارهای روزانه کوچک تقسیم بندی کنید و هروز یک کار در راستای آن انجام دهید. می توانید از جدول برنامه ریزی روزانه کمک بگیرید.

مثلا اگر درآمد کمی دارید سعی کنید به دنبال کار پاره وقت و یا کار دوم باشید. یا با سرمایه گذاری روی خودتان به توسعه فردی مناسب برسید.

یا مثلا اگر دوستان کمی دارید سعی کنید با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید. یا به تورهای تفریحی بروید و یا در محیط‌های جدیدی قرار بگیرید تا با افراد جدید آشنا شوید.

بعد از مدتی می‌بینید که چرخ زندگی شما امتیازاتش افزایش پیدا کرده و زندگی بهتری نسبت به قبل دارید. همچنین زندگی بهتری نیز نسبت به سایر افراد جامعه دارید.

انجام تمرین چرخ زندگی

شما تمرین چرخ زندگی و تست های مربوطه را به صورت دوره ای انجام بدین و در زمان های مناسب به این تمرین اقدام و بخش هایی از زندگی تان را که امتیاز کم بهش دادین بهش توجه ویژه نمائید.

اگه احساس می کنید انجام حرفه ای و تخصصی تمرین چرخ زندگی به شما در توسعه و رشد زندگی تان کمک می کنه. و دنبال متخصص تست چرخ زندگی بودین، همکاران ما خیلی خوشحال میشند در این راه کمک تان کنند. فقط کافیه فرم پیوست را پر کرده و برای ما بفرستید.

نقش چرخ زندگی در توسعه فردی

نقش چرخ زندگی در توسعه فردی

نتیجه گیری تمرین چرخ زندگی

در این مقاله مطالبی کلی در زمینه نقش تمرین چرخ زندگی در رشد شخصی ارائه گردید. تمرین چرخ زندگی به شما دید کلی درباره گذشته زندگی تان و اینکه با ادامه این روند به کجا می روید؛ ارائه میده.

پس سعی کنید اگر شده سالی دو بار و گرنه حداقل سالی  یکبار این تمرین را انجام بدید. تا از نقش تمرین چرخ زندگی در توسعه فردی استفاده لازم را ببرید.

با انجام مستمر تمرین چرخ زندگی ابعاد مهم زندگی تان مشخص می گردد. همچنین نقش تمرین چرخ زندگی در توسعه فردی بیشتر نمایان می شود.

تعادل زندگی باعث افزایش رضایت از زندگی در شما و باعث بهبود روبط کاری و خانوادگی تان می گردد. 

محصول تمرین چرخ زندگی

پیشنهاد ما به شما انجام تمرین چرخ زندگی توسط خودتان است. لیکن در صورت تمایل، فرم ثبت نام در دوره تمرین چرخ زندگی را تکمیل و برای ما بفرستید. ما بر اساس اطلاعات ارسالی شما، گزارشی از چرخ زندگی شما برایتان می فرستیم.

امیدرارم همیشه چرخ زندگی تان متعادل و رو به رشد باشد. پاینده و سر بلند باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *