gtalovers.ir                           صفحه اصلی                 دوره جامع توسعه فردی با gtalovers

برای تمرکز حواس چی بخوریم؛ 5 خوراکی فوق العاده برای تمرکز حواس

تهیه شده در: گروه تولید محتوا

همه ما در رابطه با تاثیر خوراکی و غذا بر تناسب اندام و شکل ظاهری بدن خیلی چیزها شنیده یا خوانده ایم. اما در ارتباط با تاثیر خوراکی بر عملکرد داخلی بدن از جمله عملکرد مغز چطور؟

دانشمندان در طول قرن ها و سالیان دراز بدنبال تحقیق در رابطه با نقش خوراکی بر جنبه های زندگی بوده اند. تحقیقات مفصل صورت گرفته، نشاندهنده نقش رژیم غذایی بر بدن و شکل ظاهری انسان است.

برای تمرکز حواس چه بخوریم؛ بهترین خوراکی ها برای متمرکز شدن

خوراکی های بسیاری برای متمرکز شدن است لیکن بعضی از خوراکی ها نقش بیشتر و سریعتری نسبت به غذاهای دیگر در تمرکز حواس دارد. پدران و مادران ما خواص اکثر خوراکی ها را از پدران و مادران خود شنیده بودند و به ما نیز در این زمینه یاد داده اند. همه در بین دوستان و آشنایان افرادی داریم که با دمنوش های گیاهی و سنتی خیلی از بیماریها را علاج می کنند.

دانستن اینکه برای تمرکز حواس چه بخوریم در افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی می تواند به ما کمک کند تا راحتتر و سریعتر به نتیجه برسیم. اگرچه به نظر ما راه های بسیاری جهت تمرکز حواس وجود دارد لذا توصیه ما به شما استفاده از این خوراکی ها به همراه راه های دیگر ازجمله ورزش های هوازی ، یوگا، تمرین های تمرکز و … می باشد. 

مغز نقشی اساسی در زندگی انسان دارد. این اندام کنترل هر چیزی را در اختیار دارد و از این رو، حفظ سلامت آن برای ارائه عملکرد درست و تجربه یک زندگی راحت و همچنین تمرکز حواس از اهمیت ویژه ای برخودار است.

یک پیشنهاد ویژه و استثنائی:

برای شما که به دنبال رشد فردی و تمرکز حواس بیشتر  هستید، یک پیشنهاد عالی و فوق العاده دارم، جهت دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید!

5 خوراکی فوق العاده برای تمرکز حواس

در ادامه 5 خوراکی فوق العاده برای تمرکز حواس برای شما معرفی کرده ایم تا به سوالات متعدد شما برای تمرکز حواس چه بخوریم؛ جواب داده باشیم. 

آب

اغلب ما از تاثیر نوشیدن آب بر سلامت اندام های حیاتی از جمله کبد و کلیه ها و قلب خبر داریم اما افراد کمی از تاثیرات این نوشیدنی شگفت انگیز بر سلامت مغز آگاه هستند.

مغز شما اولین عضو بدن است که کم آبی بدن را درک می کند و چابکی خود را از دست می دهد. در این لحظه تمرکز سخت تر شده و شما به کندی به محرک ها واکنش نشان می دهید. هنوز مشخص نیست که قهوه یا چای به کاهش این وضعیت کمک میکنند یا نه با این حال شما باید هر ۴۵ دقیقه یکبار برای افزایش تمرکز و کارایی مغز، نوشیدن آب را در اولویت قرار دهید.

برای تمرکز حواس چی بخوریم؛ 5 خوراکی فوق العاده برای تمرکز حواس

بروکلی

مصرف یک فنجان بروکلی  ۳ بار در هفته، از موثرترین راه برای بهبود قدرت مغز شما است .

کلم بروکلی سبب تحریک رشد سلول های جدید مغز و اتصالات عصبی می شود که برای مغز و حافظه شما لازم است. کلم بروکلی همچنین سبب افزایش کولین در مغز می شود.
علاوه بر این کلم بروکلی سرشار از ویتامین K است وسبب افزایش عملکرد شناختی و بهبود حافظه می شود.

رزماری

این گیاه دارویی دوست داشتنی فوایدی فراتر از بهبود عطر و طعم غذاهای مختلف را ارائه می کند. رزماری یک تقویت کننده سلامت مغز است، به ویژه زمانی که روغن اساسی آن در رایحه درمانی یا آروماتراپی استفاده شود. باور بر این است که بوئیدن روغن اساسی رزماری بهره‌وری و کارایی در وظایف ذهنی را بهبود می بخشد. افزون بر این، روغن اساسی رزماری ممکن است به حفظ حافظه کمک کند. این گیاه دارویی برای دانش آموزان و افرادی که مهارتی جدی را فرا می گیرند، فوق العاده مفید است.

بیشتر بخوانید: توسعه فردی و نقش آن در زندگی شخصی

 

سویا

سویا، پر از پروتئین‌ هایی هست که انتقال ‌دهنده ‌های عصبی مرتبط با حافظه را تحریک می‌ کنند. سویا دارای ارزش غذایی فراوان است و به خصوص مواد حیاتی از جمله پروتئین و لسیتین در آن بسیار ارزشمند است.

پروتئین ایزوله سویا شکلی متمرکز از پروتئین است که می‌ تواند به صورت پودر، مایع و یا مکمل یافت شود.

سویا برای بهبود حافظه و انعطاف ‌پذیری ذهنی حائز اهمیت است، بنابراین خوردن سویا باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز می شود.

پرتغال

محققان دانشگاه هاروارد عنوان می کنند گنجاندن آب پرتقال و سبزیجات در رژیم غذایی به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

نتایج یک مطالعه ۲۰ ساله بر روی مردان نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از سبزیجات پهن برگ به رنگ سبز تیره، پرتقال و سبزیجات قرمزرنگ، انواع توت ها و آب پرتقال با کاهش ریسک زوال حافظه مرتبط است.

همچنین نتایج نشان داد شرکت کنندگانی که هر روز آب پرتقال می نوشیدند در مقایسه با مردانی که کمتر از یکبار در ماه آب پرتقال می خوردند، ۴۷ درصد کمتر دچار مهارت های ضعیف فکری شده بودند.

آب پرتقال به حفظ سلامت مغز کمک می کند

همچنین بخوانید: استراتژی توسعه کسب و کار

تعادل در مصرف خوراکی ها

بسیاری از غذاها و خوراکی ها برای سلامتی مغز مفید  و برای تمرکز حواس خوب هستند. خوراکی هایی که در بالا به آنها اشاره شد تنها نمونه هایی از خوراکی هایی بودند که به تمرکز حواس کمک می کنند.

شایان ذکر است که زیاده روی در مصرف خوراکی های فوق شاید خوب نباشد. همچنین شما در کنار مصرف این مواد غذایی، از تمرینات ورزشی و استراحت کافی و مناسب غافل نشوید.

با آرزوی پیروزی و سربلندی برای تک تک شما عزیزان

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
Cart
Your cart is currently empty.
فروشگاه
ستون کناری
لیست علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من