Business development
توسعه کسب و کار یا دپارتمان گسترش سازمان، زیرمجموعه ای از حوزههای کسب وکار، تجارت و نظریه سازمانی است. که هدف آن ایجاد ارزش بلند مدت برای یک سازمان، از طریق مشتریان، بازار و ارتباطات فردی میباشد. که مستلزم فرایندهایی برای توسعه و پیادهسازی فرصتهای رشد در داخل و بین سازمانها است. توسعه کسب وکار شامل کلیه برنامهریزیها، استراتژیها، فرایندها و اقداماتی است، که در راستای ایجاد و پیادهسازی فرصتهای رشد یک سازمان لازم میباشند.
پیشنهاد می گردد مقاله توسعه فردی را نیز مطالعه نمائید
هدف از توسعه کسب و کار
هدف از توسعه کسب وکار خلق ارزش بلند مدت و پایدار برای یک کسبوکار و مشتریان آن میباشد. در عمل مفهوم توسعه کسبوکار، کلیه فعالیتهای راهبردی و عملیاتی را شامل می شود. که از مرحله:
- شکلگیری یک ایده،
- تا راه اندازی کسب وکار جدید،
- یا گسترش کسب وکار موجود
- و حرکت آن در مسیر موفقیت،
- درآمد زایی و ارزش آفرینی را در بر میگیرد.
به زبان ساده، توسعه کسب و کار را میتوان مجموعه ای از ایده ها، ابتکارات و فعالیت هایی دانست که برای بهتر شدن یک کسب و کار وجود دارد. این امر شامل افزایش درآمد، رشد از نظر گسترش، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و تصمیم گیری دربارهی استراتژی های کسب و کار است.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر شما به راحتی می توانید با متخصصان ما در تماس باشید.