توسعه کسب و کار

Business development‎

توسعه کسب‌ و کار یا دپارتمان گسترش سازمان، زیرمجموعه ای از حوزه‌های کسب‌ وکار، تجارت و نظریه سازمانی است. که هدف آن ایجاد ارزش بلند مدت برای یک سازمان، از طریق مشتریان، بازار و ارتباطات فردی می‌باشد. که مستلزم فرایندهایی برای توسعه و پیاده‌سازی فرصت‌های رشد در داخل و بین سازمان‌ها است. توسعه کسب‌ وکار شامل کلیه برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها، فرایندها و اقداماتی است، که در راستای ایجاد و پیاده‌سازی فرصت‌های رشد یک سازمان لازم می‌باشند.

پیشنهاد می گردد مقاله توسعه فردی را نیز مطالعه نمائید

هدف از توسعه کسب و کار

هدف از توسعه کسب‌ وکار خلق ارزش بلند مدت و پایدار برای یک کسب‌وکار و مشتریان آن می‌باشد. در عمل مفهوم توسعه کسب‌وکار، کلیه فعالیت‌های راهبردی و عملیاتی را شامل می شود. که از مرحله:

  1. شکل‌گیری یک ایده،
  2. تا راه اندازی کسب‌ وکار جدید،
  3. یا گسترش کسب‌ وکار موجود
  4. و حرکت آن در مسیر موفقیت،
  5. درآمد زایی و ارزش آفرینی را در بر می‌گیرد.
توسعه کسب و کار
توسعه کسب و کار

به زبان ساده، توسعه کسب و کار را می‌توان مجموعه ای از ایده ها، ابتکارات و فعالیت هایی دانست که برای بهتر شدن یک کسب و کار وجود دارد. این امر شامل افزایش درآمد، رشد از نظر گسترش، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و تصمیم گیری درباره‌ی استراتژی های کسب و کار است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر شما به راحتی می توانید با متخصصان ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *