توسعه فردی, مقالات

۹ راز افراد موفق

gtalovers.ir

در این مقاله ما سعی داریم شما را با 9 راز افراد موفق آشنا کنیم. این رازها باعث موفقیت این افراد شده است. شما نیز با استفاده از این رازها موفقیت را در آغوش بگیرید!

افراد موفق، خود را خوب می شناسند

افراد موفق، از خودشان شناخت کافی دارند. با نگاه به زندگی افراد موفق در می یابیم که آن ها از توانایی های خود آگاهی دارند. این افراد نقاط ضعف خود را نیز می شناسند. افراد موفق با استفاده از توانایی های خود، در جهت موفقیت گام بر می داند. با تلاش و انگیزه نقاط ضعف خود را مرتفع ساخته و به نقاط قوت خود تبدیل می کنند. شناخت توانمندی ها و ضعف های خود، به ما در جهت موفقیت کمک می نماید.

افراد موفق، خود را با دیگران مقایسه نمی کنند

افراد موفق هیچ وقت خود را با دیگران مقایسه نمی کنند. بلکه خود را با خودشان مقایسه می کنند و هر روز سعی می کنند از روز قبل بهتر شوند. آن ها خودشان را رقیب اصلی خودشان می بینند و این باعث پیشرفت روزانه آن ها در هر موردی که می خواهند می شود. آن ها سعی می کنند هر روز از قبل شان بهتر باشند.

افراد موفق، خود را با دیگران مقایسه نمی کنند

افراد موفق هیچ وقت خود را با دیگران مقایسه نمی کنند. بلکه خود را با خودشان مقایسه می کنند و هر روز سعی می کنند از روز قبل بهتر شوند. آن ها خودشان را رقیب اصلی خودشان می بینند و این باعث پیشرفت روزانه آن ها در هر موردی که می خواهند می شود. آن ها سعی می کنند هر روز از قبل شان بهتر باشند.

پارس وب سرور

افراد موفق، از شکست درس می گیرند

افراد موفق هر شکست را یک درس می بینند. آنها بر عکس خیلی از افراد شکست را پایان بازی نمی شناسند، بلکه با هر شکست قوی تر از قبل از جای خود برخاسته و خیلی محکم تر از قبل قدم بر می دارند. خیلی از افراد فقط پله را می بینند و شکست های بین راه را در نظر نمی گیرند. همین امر باعث می شود که با اولین شکست دیگر راه خود را ادامه نمی دهند. درس گرفتن از شکست، چراغ راه موفقیت های آینده است.

افراد موفق، برای موفقیت برنامه ریزی می کنند

برنامه ریزی کلید اصلی موفقیت این افراد می باشد. بدون برنامه هیچ کاری پیش نمی رود. بیشتر کارهای روزمره خواه یا ناخواه برنامه ریزی شده هستند. مثل اینکه شخصی هر روز از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر در شرکتی مشغول به کار است. از ساعت 5 عصر تا 6 عصر در حال حرکت به سمت منزل می باشد. او 30دقیقه نیز دوش گرفته و بعد شام می خورد، این روند روزهای هفته این شخص می باشد. پس ناخواسته برای روزهای خود برنامه ریزی کرده است. شاید هم روزگار برایش برنامه ریزی کرده است!

اگر دقت کنید زندگی شما نیز شاید همچنین برنامه ای دارد. ولی شخصی موفق می شود که بداند چگونه از لحظه های روز خود استفاده مفیدی داشته باشد. برنامه ریزی از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می نماید. برنامه ریزی پلی از گذشته به آینده است.

افراد موفق، مدیتیشن روزانه دارند

مدیتیشن یکی دیگر از کارهاست. همه ی ما در طول روز با مواردی برخورد می کنیم که باعث استرس و عصبانیت ما می شود. فکر کنید اگر این استرس و عصبانیت از ذهن ما خارج نشود. این باعث دغدغه ی فکری ما شده و در نتیجه عدم توانایی در تفکر و تصمیم گیری می شود.

افراد موفق با فکر باز تصمیم گیری می کنند

اگر تصمیم درست را نگیریم به موفقیت دست نخواهیم یافت. تصمیم گیری درست نیازمند فکری سالم و ذهنی خالی از دغدغه می باشد. برای دستیابی به این امر باید مدیتیشن انجام دهیم. اگر هر روز شما نیم ساعت مدیتیشن اصولی انجام دهید نتیجه شگفت انگیز آن را در پایان ماه مشاهده خواهید کرد.

مدیتیشن علاوه بر کمک به تصمیم گیری صحیح، شما را به شخصی آرام تر و بهتر تبدیل می کند و استرس و عصبانیت کمتر در شما اثر می کند. در هنگام مواجهه با مشکلی حتی بزرگ آرام تر و بهتر آن را کنترل خواهید کرد.

افراد موفق مطالعه ی روزانه دارند

افراد موفق مطالعه ی روزانه دارند. ان ها هر چقدر هم موفق تر باشند باز هم جای پیشرفت و موفقیت بیشتر را دارند. باز هم چیزهای جدید برای یادگیری هست. مطالعه روزانه باعث می شود تا تفوت بیشتری نسبت به قبل داشته باشید.

خلاصه و نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم نگاهی کوتاه به راز افراد موفق داشته باشیم. شما با مطالعه ی این مقاله به راز موفقیت افراد موفق پی خواهید برد. با مقایسه این خصوصیات با زندگی خود، راه موفقیت را طی خواهید کرد.

راز افراد موفق معمولا” به صورت زیر است:

  • افراد موفق خودشان را خوب می شناسند.
  • عدم مقایسه خود با دیگران
  • مقایسه خود با خود قبلی شان
  • درس گرفتن از شکست و استقبال از شکست
  • افراد موفق برای موفقیت برنامه ریزی می کنند.
  • افراد موفق مدیتیشن می کنند.
  • افراد موفق با فکر باز تصمیم گیری می کنند.
  • افراد موفق مطالعه ی روزانه دارند.
  • ….

پارس وب سرور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *